اشنایدر

کلید مینیاتوری اشنایدر

کلید مینیاتوری اشنایدر

کلید مینیاتوری اشنایدر

کلیدهای مینیاتوری اشنایدر یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین تجهیزات در صنعت برق بوده و به شدت به جریان بیش از حد حساس هستند. کلید مینیاتوری اشنایدر الکتریک را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر تهران خریداری کنید. همچنین می‌توانید کلیدهای مینیاتوری اشنایدر را به صورت آنلاین از یک وب سایت معتبر ولتابین (نمایندگی اشنایدر) خریداری کنید.

قیمت کلید مینیاتوری اشنایدر

قیمت نکته بسیار مهمی می‌باشد، که ممکن است بر خرید شما تأثیر بگذارد. با توجه به بودجه خود می‌توانید کلیدهای مینیاتوری را خریداری کنید. با این حال، استفاده از محصولات با کیفیت می‌تواند بسیار لذت بخش باشد، بنابراین کیفیت محصولات خود را فراموش نکنید. استفاده از کلید مینیاتوری اشنایدر را، به دلیل کیفیت و کارایی عالی و همچنین قیمت مناسب آن توصیه می‌کنیم.

نمایندگی کلید مینیاتوری اشنایدر

شما عزیزان می‌توانید کلید مینیاتوری اشنایدر را از نمایندگی‌های اشنایدر در سراسر کشور خریداری نمایید. شما می‌توانید به صورت مستقیم یا آنلاین خرید کنید اما در خرید محصولات از نمایندگان این شرکت نهایت دقت را به خرج دهید. همچنین می‌توانید با خرید اینترنتی کلیدهای مینیاتوری اشنایدر در زمان و هزینه سفر خود صرفه جویی کنید.

کلید مینیاتوری اشنایدر تک فاز

باید بگویم که کلیدهای تک فاز مینیاتوری می‌توانند امنیت منزل یا محل کار شما را افزایش دهند. کلیدهای مینیاتوری بسته به نوع کاربرد به دو نوع کم سرعت و پرسرعت تقسیم می‌شوند. ثانیاً باید گفت که فیوزهای مینیاتوری سرعت پایین در مدارهای موتور استفاده می‌شود. در مقابل از فیوزهای مینیاتوری پرسرعت برای روشنایی استفاده می‌شود. کلیدهای تک فاز مینیاتوری کلیدهای تک پل و کم سرعت هستند که برای محافظت از تجهیزات صنعتی استفاده می‌شوند.

انواع کلیدهای مینیاتوری اشنایدر عبارتند از:

  • کلیدهای مینیاتوری نوع B: این کلیدها 3-5 برابر جریان نامی مدار را قطع می‌کنند.
  • کلیدهای مینیاتوری موتور نوع C: این کلیدها زمانی که جریان اضافه 5 تا 10 برابر جریان نامی باشد، مدار را قطع می‌کنند.
  • ترانسفورماتورهای کلید مینیاتوری نوع D: این کلیدها زمانی مدار را قطع می‌کنند که جریان اضافه 10 تا 20 برابر جریان نامی باشد.
  • کلید مینیاتوری نوع K قدرت: کلید قطع‌کننده این نوع فیوز نسبت به سایر فیوزها دارای حد جریان کمتری است.
  • کلیدهای مینیاتوری نوع Z بسیار حساس: این کلیدها به اضافه بار و شنت بسیار حساس هستند. در مورد استفاده از کلیدهای مینیاتوری تک فاز اشنایدر باید گفت که در مصارف خانگی و روشنایی از کاربردهای صنعتی برای محافظت از موتورها، مدارهای قدرت، ترانسفورماتورها و … استفاده می‌شوند.

قیمت کلید فیوز مینیاتوری اشنایدر

برای اطلاع از قیمت باید بدانید که به طور کامل در وب سایت درج شده است. قیمت کلید فیوز مینیاتوری اشنایدر به دلیل عملکرد و کیفیت عالی بسیار مناسب می‌باشد. شما عزیزان قبل از خرید محصول باید اطلاعات کافی داشته باشید که کلید فیوز مینیاتوری اشنایدر نیز از این قاعده مستثنی نیست. لطفا قبل از خرید به برند، کیفیت، مواد و … توجه کنید.

کلید مینیاتوری دو پل اشنایدر

این فیوزها، فیوزهای کاربردی قطع و وصل اتوماتیک هستند. هر چیزی که به جریان اضافه حساس باشد و به سرعت جریان مدار را قطع کند، همیشه نسبت به اضافه بار حساس بوده و باعث ایجاد قطع‌کننده مدار می‌شود. از فیوزهای 2 پل مینیاتوری برای قطع و وصل دو فاز و قطع و وصل یک فاز و یک نول استفاده می‌شود. لطفا توجه داشته باشید که عملکرد کلید مینیاتوری را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. این دو دسته عبارتند از تابع مغناطیسی که از اتصال محافظت می‌کند و تابع متا که از اضافه بار محافظت می‌کند. ا

ما در ارتباط با کلیدهای تک پل، این کلیدهای مینیاتوری امروزه یکی از قطع کننده‌های مدار اکثر دستگاه‌های خانگی و حساس برای محافظت و ایمن‌سازی افراد و دستگاه‌های حساس در برابر جریان و اتصال کوتاه می‌باشد. از مشخصات این فیوزهای تک پل مینیاتوری، انواع حفاظت‌های اتصال کوتاه و اضافه بار می‌باشد. محدوده ولتاژ این فیوز 220 ولت و جریان نامی 25 آمپر می‌باشد. و تعداد پل‌ها یک عدد است.

کلید مینیاتوری سه فاز اشنایدر

کلید یا فیوز مینیاتوری 3 پل یکی از این کلیدهای مینیاتوری اشنایدر و محصول این کارخانه با جریان اسمی 63 آمپر و توان قطعی معادل جریان 6 کیلو آمپر می‌باشد. این کلید جزء دسته کلیدهای مینیاتوری کلاس C با محدوده تریپ مغناطیسی 5 تا 10 برابر جریان نامی کلید است.

انواع کلید مینیاتوری اشنایدر

باید گفت که انواع کلیدهای مینیاتوری اشنایدر بر اساس کلاس تقسیم بندی می‌شوند. در زیر به تفصیل توضیح داده شده است.

  • کلید مینیاتوری کلاس B

جریان نامی این کلید را ln فرض کنید. تا زمانی که جریان عبوری از کلید کمتر از 3 برابر جریان نا می‌باشد، کلید مدار در حالت اضافه بار در نظر گرفته می‌شود و قطعی لحظه‌ای ایجاد نمی‌شود، اما اگر جریان 3 باشد، همانطور که از نامش پیداست، جریان اتصال کوتاه فرض می‌شود. بیشتر این کلیدها در روشنایی و مصارف خانگی استفاده می‌شوند.

  • کلید مینیاتوری کلاس C

این کلید به عنوان کلید مینیاتوری موتوری نیز شناخته می‌شود. معمولاً برای راه اندازی موتورهای کم توان یا جریان راه اندازی بالایی ندارند، استفاده می‌شود. برای کلید مینیاتوری نوع C، با فرض اینکه جریان نامی کلید In باشد، اگر جریان عبوری از کلید کمتر از 5 برابر جریان نامی باشد، کلید مدار در حالت اضافه بار کار می‌کند و جریان 5-10 برابر جریان نامی است. با رسیدن، جریان عبوری یک اتصال کوتاه در نظر گرفته می‌شود. کلیدهای نوع C در مسیر وسایل موتوردار تعبیه می‌شوند. یعنی از این نوع کلیدها برای محافظت از مدارهای موتوری استفاده می‌شود. این فیوزها به فیوزهای مینیاتوری کندکار نیز معروف هستند.

  • کلید مینیاتوری کلاس D

برای محافظت از بارهای خازنی، یعنی جریان‌های هجومی در کاربردهای صنعتی تخصصی مانند ژنراتورهای اشعه ایکس و ترانسفورماتورها استفاده می‌شود. برای کلیدهای مینیاتوری نوع D، با فرض اینکه جریان نامی یک کلید IN باشد، اگر جریان عبوری از کلید کمتر از 10 برابر جریان نامی باشد، قطع‌کننده مدار در حالت اضافه بار در نظر گرفته می‌شود و قطع آنی رخ نمی‌دهد. اما زمانی که جریان به 10 تا 15 برابر جریان نامی برسد، در نظر گرفته می‌شود که جریان اتصال کوتاه و قطع شده است. لازم است بدانید که این نوع رایج به موتور سخت نیز معروف است زیرا عملیات برش را با ضریب جریان نامی بالاتری نسبت به انواع B و C انجام می‌دهد. کلیدهای نوع D در مسیرهای وسایل موتوردار با جریان راه اندازی بیش از 10 برابر جریان نامی نصب می‌شوند و زمان قطع طولانی‌تری نسبت به همه کلاس‌ها دارند.

  • کلید مینیاتوری کلاس K

در مورد استفاده از کلید مینیاتوری نوع K باید بگم که برای موتورها و مدارهای قدرت و ترانسفورماتور استفاده می‌شود. با این نوع کلیدها حد جریان قطع در صورت اضافه بار کمتر از سایر کلیدها است و در صورت اضافه بار مدار را سریع‌تر قطع می‌کند اما در صورت اتصال کوتاه این نوع منحنی قطع یک کلید است.

  • کلید مینیاتوری کلاس Z

این نوع کلیدها نسبت به اضافه بار و اتصال کوتاه بسیار حساس هستند. هنگامی که جریان بیش از جریان نامی از منحنی قطع در یک نقطه خاص بیشتر شود، فرمان قطع را صادر می‌کند.

فیوز مینیاتوری اشنایدر

لازم به ذکر است که فیوز مینیاتوری اشنایدر محصول شرکت اشنایدر می‌باشد. برند اشنایدر فیوزهای کوچک در انواع مختلف را با عملکرد عالی طراحی و تولید می‌کند. فیوزهای کوچک اشنایدر هر دو برای محافظت از تجهیزات صنعتی و خانگی و الکتریکی در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه طراحی شده‌اند. به عبارت دیگر، فیوز را می‌توان به عنوان یک وسیله محافظ مورد استفاده در تجهیزات و مدارهای الکتریکی توصیف کرد که در صورت فراتر رفتن جریان از حد انتظار، مدار را قطع می‌کند تا از آسیب به سایر تجهیزات جلوگیری کند.

فیوزهای کوچک از دو مکانیسم برای عملکرد خود استفاده می‌کنند: اولی یک تابع بیمتالی است که در برابر اضافه بار محافظت می‌کند و دومی یک عملکرد مغناطیسی است که از اتصال کوتاه محافظت می‌کند. فیوزهای مینیاتوری از نظر سرعت: کارایی به دو دسته سریع و کند تقسیم می‌شود. فیوز کندکار زمانی که برق دیرتر قطع می‌شود و جریان بیش از حد جریان می‌یابد، به آرامی به قطع پاسخ می‌دهد.

کلید مینیاتوری تک پل اشنایدر

کلیدهای مینیاتوری تک پل اشنایدر امروزه به عنوان یکی از قطع کننده‌های مدار اکثر منازل و دستگاه‌های حساس برای محافظت و ایمن‌سازی افراد و دستگاه‌های حساس در برابر ولتاژ و شنت استفاده می‌شود. از مشخصات این کلیدهای مینیاتوری تک پل، انواع حفاظت عبارتند از اتصال کوتاه و اضافه بار و محدوده ولتاژ این فیوز 220 ولت و جریان نامی 25 آمپر می‌باشد. و تعداد پل‌ها یک عدد است.

عملکرد کلید مینیاتوری اشنایدر

همانطور که قبلا ذکر شد، فیوزهای مینیاتوری با استفاده از دو مکانیسم کار می‌کنند:

مکانیسم اول عملکرد بیمتالی برای محافظت در برابر اضافه بار و مکانیسم دوم عملکرد مغناطیسی برای محافظت در برابر شنت است. فیوزهای مینیاتوری در انواع یک، دو، سه و چهار پل برای جریان‌ها و ولتاژهای مختلف ساخته و استفاده می‌شوند. فیوزهای مینیاتوری از نظر سرعت کار به دو دسته پرسرعت و کم سرعت تقسیم می‌شوند. فیوزهای کندکار نسبت به جریان اضافه واکنش ملایم‌تری نشان می‌دهند و برق را دیرتر قطع می‌کنند. اما واکنش این فیوزها به جریان اتصال کوتاه تقریباً آنی است.

در مقابل، فیوزهای پرسرعت زمان قطع کمتری نسبت به فیوزهای کند کار دارند و به همین دلیل در مصارف روشنایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید که در کلیدهای مینیاتوری اشنایدر، از عملکرد مغناطیسی کلید برای اتصال کوتاه استفاده می‌شود. به عبارت دیگر جریان اتصال کوتاه ناشی از سیم پیچ با سرعت چرخش کم و قطر زیاد به صلاحدید خود مغناطیسی بوده و کلید کار می‌کند. با این حال، کلیدهای مینیاتوری در عملیات بیمتالی مورد استفاده قرار می‌گیرند و با فلز بیمتال خم می‌شوند تا در برابر اضافه بار محافظت کنند و کلید مینیاتوری را برای قطع مدار آماده می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *