اشنایدر

رله حفاظتی اشنایدر

رله-VAMP-اشنایدر

رله حفاظتی اشنایدر

آیا در مورد رله‌های حفاظتی اشنایدر چیزی شنیده اید؟ آیا می‌دانید چگونه می‌توان از این بخش در صنعت استفاده کرد؟ در این بخش با ما همراه باشید تا شما را با رله حفاظتی آشنا کنیم و توضیح دهیم که چرا رله‌های حفاظتی بهترین گزینه در صنعت هستند.

رله حفاظتی اشنایدر چیست؟

به طور کلی می توان ادعا کرد که رله حفاظتی دستگاه یا وسیله ای است که از یک دستگاه الکتریکی یا الکترونیکی در برابر مقادیر مختلف الکتریسیته محافظت می کند. لازم است بدانید که رله های حفاظتی اشنایدر برای تغییرات فیزیکی نیز این کار را انجام می دهند که می تواند منجر به خرابی دستگاه ها یا تجهیزات خاصی شود. دستگاه خراب ممکن است در نهایت از شبکه جدا شود یا به تعمیر ادامه دهد. در برخی موارد، این رله ها خطاهای سیستم را نیز نشان می دهند.

بنابراین، اغلب با جدا کردن کلید شکن یا کلیدسوئیچ دیگر کار می کند. اکثر رله ها که رله های حفاظتی نامیده می شوند، کلید را خاموش می کنند. تنها چیزی که باید در مورد رله حفاظتی اشنایدر بدانید این است که می توان از آن به عنوان یک کنترل از راه دور و در برخی موارد برای ارسال اطلاعات به این دستگاه یا سرور مرکزی نیز استفاده کرد.

انواع رله حفاظتی اشنایدر

همانطور که قبلا ذکر شد رله‌های حفاظتی اشنایدر در واقع نوعی کلید برقی پرسرعت هستند و می‌توانید برای هدایت آن‌ها با مدارهای الکتریکی کار کنید. روش‌های کنترل و باز و بسته شدن قسمت‌های مختلف این کلید را می‌توان به صورت مکانیکی، مغناطیسی، حرارتی و الکترواستاتیکی دستکاری کرد. رله‌های مورد استفاده در مکان‌های مختلف معمولاً نیازی به کنترل توسط یک سیگنال یا مدارهای متعدد ندارند. با این حال، انواع مختلفی از رله حفاظتی اشنایدر وجود دارد، از جمله:

1-رله لچ

2-رله رید

3-رله رطوبت با جیوه

4-رله جیوه

5-رله پلاریزه

6-رله ماشین ابزار

7-رله کواکسیال

8-رله تاخیر زمانی

9-کنتاکتور

10-رله حالت جامد

11- رله استاتیک

12-رله کنتاکتور حالت جامد

13-رله بوخهولتس

14-رله تماسی هدایت سریع

15-رله حفاظتی اضافه بار

16-رله خلا

17-رله ایمنی

18-رله چند ولتاژ

رله لچ

رله لچ در واقع نوعی رله حفاظتی اشنایدر است که با نام‌های مختلفی شناخته می‌شود. این نام‌ها شامل ایمپالس، نگهدارنده‌ها یا باقیمانده‌ها می‌شود. شرایط کنتاکت مختلف در این قسمت بدون نیاز به نیرو در این قسمت قابل مشاهده است. البته مزیت این رله‌ها این است که می‌توان از آن‌ها با سیم پیچ‌های تحریک شده لحظه‌ای استفاده کرد. به این ترتیب رله حتی در صورت قطع کامل برق در همان موقعیت باقی می‌ماند.

رله حفاظتی اشنایدر؛ رله رید

رله رید کمی با انواع دیگر رله حفاظتی اشنایدر متفاوت است. این رله در واقع یک کلید باریک در داخل سلونوئید است. این کلید دارای کنتاکت‌های مختلفی است که با خلاء پر شده یا با گاز حاوی مواد مغناطیسی پر می‌شوند. با استفاده از این رله حفاظتی اشنایدر می‌توانید در واقع از دستگاه خود در برابر خوردگی‌های مختلف محافظت کنید. همچنین کنتاکت‌های این قسمت دارای یک سری مواد مغناطیسی هستند که روی آن‌ها تاثیر می‌گذارند و یا توسط آهنرباهای خارجی احاطه شده‌اند.

رله حفاظتی اشنایدر؛ رله جیوه

رله حفاظتی مهم دیگری که باید بدانید رله جیوه‌ای است که در آن عنصر جیوه به عنوان کلید استفاده می‌شود. این رله اغلب در مواردی استفاده می‌شود، از جمله فرسایش کنتاکتی که می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. استفاده از این نوع رله با کیفیت بالا مرسوم نیست، زیرا استفاده از مقادیر زیاد جیوه می‌تواند مشکلات زیست محیطی ایجاد کند.

رله پلاریزه

هنگام تست حساسیت بین قطب‌های آهنربای دائمی، از رله پلاریزه استفاده می‌شود. از آنجایی که این رله‌های پلاریزه در اواسط قرن بیستم به بازار معرفی شدند، برای تشخیص پالس‌های ضعیف و تصحیح اغتشاشات تلگراف استفاده می‌شوند.

رله ماشین ابزار

این نوع رله در واقع یک رله استاندارد است که می‌توان از آن برای کنترل صنعتی ماشین آلات، ماشین‌های انتقال و سایر کنترل‌های ترکیبی استفاده کرد. این نوع رله‌ها معمولاً به دلیل تعداد زیاد کنتاکت‌ها شناخته می‌شوند و به راحتی می‌توان آن‌ها را از حالت باز به حالت عادی تغییر داد. سیم پیچ‌های استفاده شده در این قسمت نیز به راحتی قابل تعویض هستند و بسیاری از این رله‌ها را می‌توان در داخل کنترل پنل استفاده کرد.

رله کواکسیال

رله‌های حفاظتی کواکسیال اشنایدر معمولاً زمانی استفاده می‌شوند که فرستنده‌ها و گیرنده‌های مختلف رادیوی مورد نظر را به اشتراک بگذارند. این رله‌ها در واقع به عنوان رله فرستنده به گیرنده استفاده می‌شوند و آنتن را از گیرنده به فرستنده سوئیچ می‌کنند.

رله تاخیر زمانی

این نوع رله‌ها معمولاً برای تأخیر مورد نظر در عملکرد کنتاکت‌ها استفاده و تنظیم می‌شوند. این بخش معمولاً تاخیر بسیار کوتاهی در حدود 1 ثانیه دارد. این در مورد دیسک‌های مسیبینی و تیغه‌های متحرک اتفاق می‌افتد. دیسک و جریان‌های میدان مغناطیسی به حفظ میدان مغناطیسی برای مدت کوتاهی کمک می‌کند.

کنتاکتور در رله حفاظتی اشنایدر

کنتاکتورها رله‌های سنگین با محدوده جریان بسیار بالاتر هستند که معمولاً برای سوئیچ بین موتورهای الکتریکی مختلف و در بارهای روشنایی مختلف استفاده می‌شوند. نرخ جریان برای این دستگاه‌ها معمولا از 10 آمپر تا صدها آمپر متغیر است.

رله حفاظتی اشنایدر رله حالت جامد

یکی از بهترین رله‌های حفاظتی اشنایدر، رله‌های حالت جامد است که از بسیاری از قطعات الکترونیکی تشکیل شده‌اند و مانند رله‌های الکترومکانیکی در حالت جامد عمل می‌کنند، اما بدون اجزای متحرک و قابلیت اطمینان طولانی‌مدت. رله‌های جامد در حالت‌های مختلفی استفاده می‌شوند که از تریستور استفاده می‌کنند و بسیاری از دستگاه‌های دیگر نیز وجود دارند که توسط سیگنال‌های کنترلی نظارت می‌شوند. همچنین می‌توانید از آن‌ها برای روشن کردن بارهای کنترل شده استفاده کنید یا به جای آن از سلونوئید برای انجام وظایف قطع و وصل استفاده کنید.

رله استاتیک

رله‌های استاتیک در واقع شامل مجموعه‌ای از مدارهای الکترونیکی با ویژگی‌های بسیاری هستند که توسط قطعات متحرک رله‌های الکترومغناطیسی استفاده می‌شوند.

رله کنتاکتور حالت جامد

این رله‌های حالت جامد از انواع سنگین و کاربردی هستند و البته گرما و سینک هم دارند. کاربرد این برای موارد قطع و وصل مکرر مانند بخاری برقی، موتور الکتریکی و سایر قطعات است.

رله هدایت سریع کنتاکت

این رله در واقع یک رله حفاظتی اشنایدر با اتصال مکانیکی است. بنابراین، زمانی که سیم‌پیچ‌های رله‌های مختلف برانگیخته یا قطع می‌شوند، تمام کنتاکت‌های متصل به هم در واقع شروع به حرکت با هم می‌کنند. اگر از رله‌های مختلف در یک مجموعه استفاده شود، نمی‌توان از کنتاکت‌های مختلف در این زمینه استفاده کرد.

رله حفاظتی از اضافه بار

این رله همچنین با موتورهای الکتریکی کار می‌کند که برای جلوگیری از آسیب ناشی از اضافه بار در این قسمت یا محافظت از آن‌ها با کابل‌ها و کویل‌های مختلف، که نیاز به حفاظت در برابر جریان اضافه دارند.

رله خلا

این رله خلا در واقع یک رله با حساسیت بالا با کنتاکت‌هایی است که در شیشه‌های محافظ خلا استفاده می‌شود. رله‌های حفاظتی اشنایدر در واقع می‌توانند ولتاژ فرکانس‌های رادیویی مختلف را تا 20000 ولت بدون استفاده از کنتاکت‌ها تشخیص دهند. هرچه فاصله بین کنتاکت‌ها کمتر باشد، بهتر کار می‌کنند.

مزایای استفاده از رله حفاظتی اشنایدر

امروزه مهم است که بدانید چرا باید از رله استفاده کنید و چرا باید از رله حفاظتی اشنایدر استفاده کنید؟ اشنایدر در واقع یکی از برندهایی است که به عنوان یکی از بهترین برندهای امروزی شناخته می‌شود. از این رله همچنین می‌توانید به عنوان یک سوئیچ با ویژگی‌های جالب در هسته خود استفاده کنید.

در واقع رله همان کلید برقی است که در مسیر خط فاز قرار می‌گیرد. این که می‌توانید به راحتی با رله‌های حفاظتی اشنایدر کار کنید نیز به جلوگیری از آسیب در این قسمت کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید این کار را با ابزار برقی انجام دهید. اگر می‌خواهید ولتاژهای مختلف را وصل کنید و در این قسمت کار کنید، باید به پایه فرمان نیز توجه کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده از رله‌های حفاظتی اشنایدر کار آسانی نیست. توصیه می‌شود نکات لازم در این زمینه را درک کرده و به آن‌ها توجه کنید. اگر بخواهیم از رله‌های حفاظتی اشنایدر استفاده کنیم، بایستی به چه موارد دقت کنیم؟

رله‌ها علاوه بر اینکه برای شما عمل ایزوله‌سازی را انجام می‌دهند، قادر هستند مدارهای توان بالا را نیز کنترل کنند. جداسازی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های استفاده از رله است که می‌تواند مدار معیوب را ایزوله کرده و از آن بهره‌مند شود یا آن را تعمیر کند. رله‌های حفاظتی چند ولتی اشنایدر به شما امکان کنترل مدارهای چند ولتی را می‌دهند. این تجهیزات یکی از بهترین گزینه‌ها برای کنترل مدار است. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که آیا رله‌های حفاظتی اشنایدر برای شما مقرون به صرفه هستند یا خیر. آنچه در این زمینه باید بدانید این است که هر ساله بسیاری از سیستم‌ها به دلیل مشکلات کوچکی که در قسمت‌های مختلف سیستم رخ می‌دهد، از کار می‌افتند.

با این حال، باید بدانید که بهترین کاری که می‌توانید برای پایداری سیستم انجام دهید، استفاده از رله است. این رله‌ها معمولا در انواع مختلفی برای کار وجود دارند. در صورت قطع برق که می‌تواند به قسمت‌های مختلف کار شما آسیب برساند، رله‌های حفاظتی اشنایدر می‌توانند به شما کمک کنند تا بر این مشکلات غلبه کرده و کار شما را آسان‌تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *