زیمنس

کلید حرارتی زیمنس

کلید حرارتی زیمنس

کلید حرارتی زیمنس

این کلید‌های حرارتی زیمنس با کد 3RV2 معرفی می‌شوند و دستگاهی عالی برای راه اندازی و محافظت از موتورهای الکتریکی است. کلیدهای حرارتی به عنوان استارتر موتور نیز شناخته می‌شوند. کلیدهای حرارتی برای قطع و وصل مجدد کلیدها، حفاظت در برابر اضافه بار و حفاظت از اتصال کوتاه برای موتورهای الکتریکی سه فاز استفاده می‌شود. با انتخاب کلید حرارتی مناسب با توجه به جریان نامی یک موتور الکتریکی استاندارد، می‌توانید تمام حفاظت موتور الکتریکی را در دمای زیر 60 درجه سانتی گراد تامین کنید.

قابلیت های کلید حرارتی زیمنس چیست؟

از ویژگی‌های مهم کلید حرارتی می‌توان به قابلیت قطع و وصل زیر بار و قابلیت تنظیم دقیق آمپر در محدوده برد اشاره کرد که نیازی به کنتاکتور برای قطع مستقیم موتور الکتریکی را از بین می‌برد. کلید حرارتی همچنین دارای یک سوئیچ تست برای ایمن نگه داشتن کلید، یک شستی برای کنترل دستی و سه فاز برق برای ورودی و خروجی برق به موتور الکتریکی است. علاوه بر این، مقداری تنظیم جریان (مانند بی‌متال) وجود دارد و مطلوب است که جریان را 10٪ بالاتر از جریان نامی الکتروموتور تنظیم کنید. با توجه به مشخصات و ویژگی‌های فوق می‌توان کلید حرارتی را به عنوان بهترین محافظ موتور شناخت.

تفاوت کلید حرارتی با بی متال

کلید حرارتی علاوه بر محافظت در برابر اضافه بار، وظیفه کلید (قطع و وصل تجهیزات الکتریکی) را بر عهده دارد و بی‌متال به عنوان یک وسیله کمکی به کنتاکتور متصل می‌شود و فقط از اضافه بار محافظت می‌کند. برای محافظت ایمن از موتورها و تجهیزات صنعتی خود در برابر جریان اضافه، توصیه می‌شود یک کلید حرارتی زیمنس خریداری کنید.

ساختمان کلیدهای حرارتی برند زیمنس

  • دکمه یا کلید برای قطع و وصل 0-1
  • سه فاز برق وجود دارد: ورودی به منبع تغذیه و خروجی به موتور
  • قابلیت تنظیم درجه جریان
  • کلید تست

مزایای کلید حرارتی

یکی از بارزترین مزایای کلیدهای حرارتی، نقش آن‌ها در صورت بروز خطا یا نشتی جریان است. این به موتور الکتریکی اجازه می‌دهد تا به سرعت از مدار جدا شود.

جریان های مغناطیسی و حرارتی چه تفاوتی با هم دارند؟

وقتی محدوده قابل تحمل اضافه جریان موتور الکتریکی زیاد شود، موتور داغ می‌شود و این حرکت جریان حرارتی ایجاد می‌کند و زمانی که موتور الکتریکی به دلیل اتصال کوتاه بین دو فاز داغ می‌شود، جریان مغناطیسی ایجاد می‌شود.

عملکرد کلید حرارتی به چه صورت است؟

در جریان معمولی، جریان مدار از طریق دو کنتاکت متصل می‌شود و وارد بوبین می‌شود و از بوبین عبور می‌کند و میدان مغناطیسی ضعیفی ایجاد می‌کند، که هیچ کاری نمی‌کند. هنگامی که یک جریان اتصال کوتاه جریان می‌یابد، میدان مغناطیسی قوی ایجاد می‌شود، هسته آهنی حرکت می‌کند و این حرکت اهرم قطع را فعال می‌کند. با افزایش نیروی مغناطیسی هسته و کشیده شدن تیغه مقابل به سمت خود، اهرم متصل به کنتاکت بالایی آزاد می‌شود، دو کنتاکت از هم جدا شده و مدار قطع می‌شود.

کلیدهای حرارتی در چه مواردی به کار می روند؟

کلید زدن مدار موتور اولین کاربرد این محصولات است. علاوه بر این کاربرد، حفاظت قابل تنظیم در برابر اضافه بار مغناطیسی و حرارتی از دیگر کاربردهای کلیدهای حرارتی زیمنس است. این قطعات از موتور الکتریکی در برابر خرابی‌های الکتریکی مختلف محافظت می‌کنند. ایجاد تاخیر حرارتی برای روشن شدن موتور به دلیل گرم شدن بیش از حد موتور در اثر اضافه بار از دیگر کاربردهای این کلید اتوماتیک می‌باشد. پکلیدهای حرارتی زیمنس دارای تاخیر پاسخگویی هستند که به جریان ورودی زیادی در هنگام راه اندازی موتور اجازه می‌دهد.

محافظت کلیدهای حرارتی چگونه است؟

موتورهای الکتریکی کاربردهای زیادی دارند و برای هدایت انواع ماشین آلات مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین محافظت صحیح از آن‌ها با MPCB بسیار مهم است. محافظت در برابر خرابی‌های الکتریکی مانند اتصال کوتاه، خرابی خطوط. MPCB ​​می تواند خرابی‌های الکتریکی زیر ظرفیت قطع را مسدود کند. حفاظت از اضافه بار موتور هنگامی که موتور برای مدت طولانی جریانی را که از مقدار منبع تغذیه اصلی فراتر می‌رود، می‌کشد. حفاظت اضافه بار معمولاً با MPCB قابل پیکربندی است.

کلید حرارتی زیمنس چیست؟

تاخیر حرارتی برای جلوگیری از روشن شدن موتور بلافاصله پس از اضافه بار باعث خنک شدن زمان موتور می‌شود. اگر موتور روشن باشد، ممکن است برای همیشه آسیب ببیند. برخی از مدل‌های کلید حرارتی به شما این امکان را می‌دهند که در صورت اضافه بار، زمان خنک‌سازی را وارد کنید. پس از آن، موتور به طور خودکار راه اندازی مجدد خواهد شد. از آنجایی که موتورهای الکتریکی تجهیزات گران قیمتی هستند، نقش کلیدهای حرارتی زیمنس بسیار مهم است. اگر موتور به درستی نگهداری نشود، ممکن است نیاز به تعمیرات پرهزینه یا تعمیرات اساسی تجهیزات داشته باشد.

موتورهای الکتریکی که به درستی توسط MPCB محافظت می‌شوند عمر بسیار طولانی‌تری دارند و هزینه کمتری دارند. کلیدهای حرارتی زیمنس از نظر عملکرد مشابه بی‌متال هستند. هر دو وظیفه محافظت از موتور در برابر جریان اضافی است. اما به دلیل تفاوت بین دو سازه، ضریب ایمنی حرارتی بالاتر از بی‌متال است. کلیدهای حرارتی در بازارهای مختلف موجود است. یکی از بهترین ویژگی‌هایی که آن‌ها دارند این است که بسیاری از مدل‌ها می‌توانند رتبه بندی فعلی خود را تنظیم کنند.

فواید استفاده از کلید حرارتی زیمنس

استفاده از کلیدهای حرارتی زیمنس این مزیت را دارد که امروزه برای محافظت از بسیاری از موتورهای الکتریکی استفاده می‌شود. مزایای استفاده از کلید حرارتی زیمنس عبارتند از:

  • ایمن‌تر از بی‌متال است و موتور را مستقیماً در مدت زمان کوتاهی خاموش می‌کند.
  • اگر جریان مدار زیاد باشد، برای محافظت از موتور از کلید حرارتی استفاده می‌شود.
  • در برابر بارهای لحظه‌ای و تحت بار مقاومت بالایی دارد و جریان تحت بار را قطع می‌کند.
  • کلیدهای حرارتی زیمنس در انواع مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان از آنها برای محافظت در برابر جریان‌های مختلف استفاده کرد.

کاربرد کلید حرارتی زیمنس

کلیدهای حرارتی زیمنس برای استفاده در کاربردهای زیر بسیار مناسب هستند:

  • حفاظت بار: موتورهای 3 فاز تا 37 کیلو وات و 400 ولت متناوب و بارهایی با حداکثر جریان نامی 80 آمپر
  • حفاظت از اتصال کوتاه
  • حفاظت با عملکرد رله اضافه بار
  • از کل سیستم محافظت می‌کند
  • حفاظت از اتصال کوتاه برای ترکیب استارت
  • حفاظت ترانسفورماتور
  • به عنوان کلید اصلی و خاموش‌کننده اضطراری
  • استفاده در سیستم‌های IT
  • تغییر جریان مستقیم (اندازه S2 در صورت درخواست)
  • به عنوان یک دستگاه حفاظت از شاخه سازگار با UL (3RV27 / 28) (BCPD)

اساس کار کلید حرارتی زیمنس

اساس کار کلید حرارتی زیمنس بر اساس تفاوت در ضرایب انبساط طولی دو فلز است. به عبارت دیگر، جریان از طریق بی‌متال می‌گذرد و باعث گرم شدن دو فلز و افزایش طول آن‌ها می‌شود. یک فلز ضریب انبساط طولی بالاتری نسبت به دیگری دارد، بنابراین این دو فلز با هم به سمت فلزی با ضریب انبساط طولی کمتر خم می‌شوند. در نتیجه کانال‌های کنتاکت‌ها باز شده و مدار قطع می‌شود. علاوه بر کلیدهای حرارتی، از وسایل کمکی مانند کنتاکت‌های کمکی، کنتاکت‌های معیوب، کویل‌های شنت و کویل‌های ولتاژ پایین استفاده می‌شود. این کلیدها قابلیت محافظت در برابر اتصال کوتاه را دارند و در نتیجه توان اتصال کوتاه متفاوتی را بسته به محدوده جریان کارکرد دارند.

نحوه کار کلید حرارتی

کلید حرارتی در صورت بروز یک رویداد خاص عمل می کند. برخی از این رویدادها در زیر نشان داده شده استک

  • قطع اضافه بار:

همانطور که می دانید، همه هادی ها مقداری مقاومت دارند. بنابراین، هنگامی که جریان از آن هادی عبور می کند، از نظر گرما قدرت خود را از دست می دهد. گرمای تولید شده توسط هادی با مقدار جریان نسبت مستقیم دارد. بنابراین، نوارهای دو فلزی به گونه ای طراحی شده اند که در هنگام عبور مقدار مشخصی جریان، خم شوند. در رسانایی معمولی، نوار مقدار کمی گرما آزاد می کند و کمی خم می شود. اگر جریان بیش از حد جریان داشته باشد، نوار بیشتر خم می شود و مکانیسم قطع کار می کند.

  • مدار کوتاه:

خطاهای اتصال کوتاه با تریپ های مغناطیسی اصلاح می شوند. MPCB ​​پیشرفته دارای یک ترانسفورماتور جریان مستقل است و طرف اصلی به صورت سری به منبع تغذیه اصلی متصل می شود. CT جریان صحیح را می خواند و در صورت بروز خطای اتصال کوتاه، CT جریان بالاتری را تشخیص می دهد. سپس یک سیگنال قطع به سیم پیچ می فرستد و سیم پیچ پیستون مرتبط با مکانیسم قطع را می کشد.

  • محافظت در برابر عدم تعادل و تخریب فاز:

توجه داشته باشید که محافظ عدم تعادل کلید حرارتی بلافاصله کار نمی کند و به سطح فعلی بستگی دارد. این یک مفهوم بسیار ساده است و با کاهش جریان و ولتاژ افزایش می یابد.

قیمت کلید حرارتی زیمنس

قیمت کلید حرارتی زیمنس به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع کلید حرارتی، حالت کار، جنس بدنه، ساختار، توان، زمان قطع، سرعت کار و اندازه آن بر قیمت کلید حرارتی تاثیر می‌گذارد. به طور کلی کلیدهای حرارتی زیمنس در آلمان تولید می‌شوند. همچنین قیمت کلید حرارتی زیمنس به نرخ دلار و نوسانات قیمت بستگی دارد. برای استعلام قیمت و موجودی کلید حرارتی زیمنس با کارشناسان ولتابین (نمایندگی زیمنس) در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *